REKLAMAČNÝ PORIADOK
Internetového obchodu www.golf4u.sk
I. Identifikácia obchodníka
1.1.Týmto Reklamačným
poriadkom (ďalej aj „RP“) sa riadia právne vzťahy medzi spoločnosťou
Obchodné meno: JOBIZ
s.r.o.
Sídlo: 403 Ostrov 922 01, Slovenská republika
Zapísaná
v Obchodnom registri Okresný súd Trnava, Oddiel Sro,
Vložka číslo 23136/T
IČO: 44568126
DIČ: 2022743624
IČ DPH: SK2022743624
Bankový účet: SK18 1100
0000 0026 2014 6720
(ďalej aj “Predávajúci”
alebo “Obchodník”) a každou osobou, ktorá je Kupujúcim produktov ponúkaných
Predávajúcim na Webovom sídle Predávajúceho, a ktorá vystupuje v pozícii
spotrebiteľa v zmysle ďalších ustanovení týchto Všeobecných obchodných
podmienok a príslušných zákonov definujúcich spotrebiteľa, v rámci platnej
legislatívy Slovenskej republiky najmä zákonov: Zákon č. 108/2024 Z. z. o
ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení,
Zákon č., Zákon č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v
platnom znení, s výnimkou uvedenou v bode 4.4. tohto Reklamačného
poriadku, ktorý upravuje právny vzťah medzi Obchodníkom a Kupujúcim, ktorý
nevystupuje v postavení spotrebiteľa.
1.2.Emailový kontakt a
telefonický kontakt na Predávajúceho je:
Email: info@golf4u.sk
Tel. č.: +421 905 641 409
1.3Adresa k zasielaniu písomností,
reklamácií, odstúpení od zmlúv je:
JOBIZ s.r.o., Ostrov 403, 922 01
Ostrov, Slovensko
II. Základné ustanovenia
2.1.Týmto reklamačným poriadkom sa upravujú právne vzťahy
medzi Kupujúcimi, ktorí sú spotrebiteľmi a Obchodníkom.
III. Uplatnenie
práva zo zodpovednosti za vady
3.1.Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vadu vytkol u Predávajúceho bez zbytočného odkladu,
najneskôr do uplynutia
24 mesiacov od prevzatia
veci. Ak v tejto lehote vadu nevytkne, práva zo
zodpovednosti za vady zaniknú.
IV. Zodpovednosť
za vady
4.1.Predávajúci
zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v
čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci.
4.2.Ak je predmetom
kúpy vec s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo
digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, predávajúci
zodpovedá za každú vadu digitálneho obsahu alebo
digitálnej služby, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas celej dohodnutej doby,
najmenej však počas dvoch rokov od dodania veci s digitálnymi prvkami.
4.3.Pri použitej veci
sa strany môžu dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti predávajúceho za vady ako v odsekoch 4.1 a 4.2, nie však kratšej ako
jeden rok od dodania veci.
4.4.Predávajúci
zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v
čase jej dodania Kupujúcemu, a ktorá sa prejaví do 6 mesiacov od dodania veci,
a to v prípade ak Kupujúci nevystupuje v postavení spotrebiteľa.
V. Práva zo
zodpovednosti za vady
5.1.Ak predávajúci
zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má voči
nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou,
právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť
5.2.Kupujúci môže
odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si predávajúci nesplní
povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady,
ibaže kupujúci je v čase vytknutia vady v omeškaní so
zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti. Kupujúci zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného
odkladu po splnení povinností predávajúcim.
5.3.Kupujúci môže
uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane
práva podľa bodu 5.2., len ak vytkol vadu do dvoch
mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia
doby podľa bodov 4.1 až 4.3 tohto Reklamačného poriadku.
5.4.Uplatnenie práv zo
zodpovednosti za vady nevylučuje právo kupujúceho na
náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.
VI. Vytknutie vady
6.1.Vadu možno vytknúť
v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, u inej osoby, o ktorej predávajúci
oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky,
alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta
podnikania predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil
kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.
6.2.Ak kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú predávajúci odoprel prijať,
zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
6.3.Predávajúci
poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady
bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v
potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1, Zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky
zákonník v platnom znení odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej
vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady,
ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci
nemôže ovplyvniť.
6.4.Ak predávajúci
odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia
písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným
stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo
notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu,
môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže
odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované
vytknutie vady sa § 621 ods. 3, Zákona č. 108/2024 Z.
z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom
znení nevzťahuje. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a
odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky
zákonník v platnom znení.
6.5.Ak pred uzavretím
zmluvy alebo, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky kupujúceho, pred
odoslaním objednávky, predávajúci oboznámil kupujúceho, že vady
možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely
zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo
opomenutie predávajúceho.
VII. Odstránenie
vady
7.1.Kupujúci má právo
zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou
veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady,
ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom
na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na
skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady
spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
7.2.Predávajúci môže
odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie
sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky
okolnosti vrátane okolností podľa bodu 7.1. druhej vety.
7.3.Predávajúci opraví
alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia
závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý
kupujúci vec požadoval.
7.4.Na účely opravy alebo
výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec predávajúcemu alebo osobe podľa §
622 ods. 5 Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v platnom znení. Náklady prevzatia veci znáša predávajúci.
7.5.Predávajúci dodá
opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo
obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec,
ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich
mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide o
vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred
upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci.
Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po
odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak
kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej
predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Predávajúci môže vec na
vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný
výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci
účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel
nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
7.6.Predávajúci pri
odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a
inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava
vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola
nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť, že
odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí kupujúci
na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.
7.7.Pri odstránení vady výmenou veci nemá predávajúci právo na náhradu škody
spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred
jej výmenou.
7.8.Predávajúci
zodpovedá za vady náhradnej veci podľa § 619 Zákona
č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých
zákonov v platnom znení.
7.9.Kupujúci má právo
na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez
poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 ., Zákona č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v platnom znení,
ak
a)predávajúci vec
neopravil ani nevymenil,
b)predávajúci vec neopravil
ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Zákona č. 108/2024 Z. z. o
ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení,
c)predávajúci odmietol
odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 Zákona č. 108/2024
Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom
znení,
d)vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
e)vada
je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo
odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
f)predávajúci vyhlásil
alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v
primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
7.10.Zľava z kúpnej
ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec
mala, ak by bola bez vád.
7.11.Kupujúci nemôže
odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 7.9., ak sa kupujúci spolupodieľal na
vzniku vady alebo ak je vada
zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná,
nesie predávajúci.
7.12.Ak sa zmluva týka
kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od
zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné
veci bez vadnej veci.
7.13.Kupujúci po odstúpení
od zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho.
Predávajúci zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej
povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak
predávajúci vec v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť
odstránenie a doručenie veci predávajúcemu na náklady a nebezpečenstvo
predávajúceho.
7.14.Predávajúci po
odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa
vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec
predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
7.15.Predávajúci vráti
kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom,
aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s
iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.
7.16.Predávajúci nemá
právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za
bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
VIII. Zodpovednosť
za vady digitálneho plnenia
8.1.Obchodník zodpovedá
za akúkoľvek vadu, ktorú má digitálne plnenie v čase
jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od jeho dodania, ak ide o
digitálne plnenie, ktoré sa dodáva jednorazovo alebo ako súbor jednotlivých plnení.
8.2.Obchodník odstráni vadu digitálneho plnenia v primeranej lehote po tom, čo
spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne a bez spôsobenia
závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na povahu digitálneho plnenia a
účel, na ktorý spotrebiteľ digitálne plnenie požadoval.
8.3.Obchodník môže
odstránenie vady odmietnuť, ak odstránenie nie je
možné alebo ak by mu spôsobilo neprimerané náklady s ohľadom na všetky
okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by malo digitálne plnenie bez vady a na závažnosť vady.
IX. Zodpovednosť
za vady služby
9.1.Zhotoviteľ zodpovedá za vady, ktoré má vec
pri jej prevzatí objednávateľom.
9.2.Ak sa vada
prejaví do uplynutia
24 mesiacov odo dňa, kedy si mal objednávateľ vec prevziať, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mala vec už v
čase prevzatia. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento
predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady.”.
X. Záverečné ustanovenia
10.1.Tento Reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť
Všeobecných obchodných podmienok a Zásad a poučenia o ochrane
osobných údajov tohto Webového sídla. Dokumenty – Všeobecné obchodné podmienky
a Zásady a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla sú
zverejnené na doméne Webového sídla Predávajúceho.
10.2.Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný momentom
jeho zverejnenia na Webovom sídle Predávajúce dňa 01.07.2024
Tento eshop
je certifikovaný http://www.pravoeshopov.sk