Všeobecné
obchodné podmienky
Internetového obchodu www.golf4u.sk
I. Identifikácia obchodníka
1.1.Týmito Všeobecnými
obchodnými podmienkami (ďalej aj „VOP“) sa riadia právne vzťahy medzi
spoločnosťou
Obchodné
meno: JOBIZ s.r.o.
Sídlo: 403 Ostrov 922 01, Slovenská republika
Zapísaná
v Obchodnom registri Okresný súd Trnava, Oddiel Sro,
Vložka číslo 23136/T
IČO: 44568126
DIČ:
2022743624
IČ
DPH: SK2022743624
Bankový účet: SK18 1100 0000 0026 2014 6720
Predávajúci
je platiteľom dane z pridanej hodnoty
(ďalej aj “Predávajúci”
alebo “Obchodník”) a každou osobou, ktorá je Kupujúcim produktov ponúkaných Predávajúcim
na Webovom sídle Predávajúceho, a ktorá vystupuje v pozícii spotrebiteľa v
zmysle ďalších ustanovení týchto Všeobecných obchodných podmienok a príslušných
zákonov definujúcich spotrebiteľa, v rámci platnej legislatívy Slovenskej
republiky najmä zákonov: Zákon č. 108/2024 Z. z. o
ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení,
Zákon č., Zákon č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v
platnom znení,
1.2.Emailový kontakt
a telefonický kontakt na Predávajúceho je:
Email: info@golf4u.sk
Tel. č.: +421 905 641 409
1.3Adresa k zasielaniu písomností,
reklamácií, odstúpení od zmlúv je:
JOBIZ s.r.o., Ostrov 403, 922 01
Ostrov, Slovensko
2.1.Pre účely týchto všeobecných obchodných podmienok, Obchodník
v súlade so zákonom č. 108/2024 Z.z.
v platnom znení, uvádza a definuje tieto pojmy:
2.2.Zmluvou uzavretou na
diaľku je zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne
prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez
súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa, najmä využitím online
rozhrania, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo
ponukového katalógu
2.3.Obchodník (ďalej aj
“Predávajúci”) je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z
nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej
podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby,
ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
2.4.Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so
spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej
praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
2.5.Spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na
právnu formu, ktorú uzatvára obchodník so spotrebiteľom.
2.6.Pojem Internetový obchod je
totožný s pojmom Elektronický obchod a s pojmom Webové sídlo.
2.7.Kupujúcim je každá osoba
(fyzická osoba alebo právnická osoba), ktorá odoslala objednávku najmä využitím
webového sídla Predávajúceho, prípadne ďalšími diaľkovo-komunikačnými
prostriedkami.
2.8.Trvanlivým médiom prostriedok, ktorý umožňuje
spotrebiteľovi alebo obchodníkovi uchovávať informácie adresované
spotrebiteľovi alebo obchodníkovi počas doby, ktorá zodpovedá účelu, ktorý
plnia tieto informácie, a spôsobom, ktorý umožňuje ich nezmenenú reprodukciu a
použitie v budúcnosti, najmä listina, e-mail, USB kľúč, CD, DVD, pamäťová karta
a pevný disk počítača.
III. Základné ustanovenia
3.1.Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami
sa upravujú právne vzťahy medzi Kupujúcimi, ktorí sú spotrebiteľmi a Obchodníkom.
3.2.Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré
môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s Kupujúcimi, ktorí nevystupujú
v postavení spotrebiteľa sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb.
Obchodný zákonník v platnom znení.
IV. Objednávka produktu –
uzatvorenie kúpnej zmluvy
4.1.Návrhom na uzatvorenie kúpnej
zmluvy zo strany Kupujúceho, je odoslanie objednávky produktov Kupujúcim realizované
najmä využitím webového sídla Obchodníka, prípadne ďalšími
diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.
4.2.K uzavretiu kúpnej zmluvy medzi Kupujúcim a Obchodníkom
dochádza momentom doručenia potvrdenia o prijatí objednávky Kupujúcemu, ktorú
Kupujúci vytvoril v zmysle bodu 4.1. týchto VOP Obchodníkom (elektronicky
na emailovú adresu Kupujúceho, ktorú si zvolil Kupujúci v procese
vytvárania objednávky).
V. Doba trvania kúpnej zmluvy
5.1.Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká najmä
splnením všetkých záväzkov Predávajúceho a Kupujúceho. A to najmä
doručením a zaplatením produktov v zmysle uzatvorenej kúpnej zmluvy.
Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva Kupujúceho v zmysle zákonnej
zodpovednosti za vady produktov zo strany Obchodníka.
VI. Kúpna cena informácia
o kúpnej cene
6.1.Cena
tovarov a služieb objednávaných prostredníctvom Webového sídla Predávajúceho
(ďalej len „kúpna cena“) je uvedená
samostatne pre každý produkt a je platná v momente vytvorenia objednávky
Kupujúcim.
6.2.Kúpna
cena tovarov, alebo služieb uvedených na Webovom sídle Predávajúceho je celková
cena tovarov alebo služieb vrátane všetkých daní, pričom je zreteľne uvedená na
Webovom sídle Predávajúceho.
VII. Dodanie produktov
7.1.V prípade ak si Kupujúci zvolil ako formu platby za
objednávku platbu dobierkou. Predávajúci je povinný splniť objednávku a dodať
Kupujúcemu produkty v lehote najneskôr do 90 dní odo dňa uzatvorenia kúpnej
zmluvy v zmysle bodu 2.2. a násl. týchto
VOP.
7.1.1.V prípade ak si Kupujúci zvolil ako formu platby za
objednávku inú formu platby ako platba dobierkou, Predávajúci je povinný splniť
objednávku a dodať Kupujúcemu produkty v lehote najneskôr 90 dní odo dňa
uzatvorenia kúpnej zmluvy v zmysle bodu 2.2. a násl.
týchto VOP a zaplatenia celkovej ceny objednávky Predávajúcemu. V prípade ak
boli splnené obe podmienky uvedené v bode 7.1.1. týchto VOP (tzn. ak
došlo
k uzatvoreniu kúpnej zmluvy a k úhrade celkovej ceny objednávky
Predávajúcemu),
Predávajúci je povinný dodať Kupujúcemu produkty v lehote najneskôr 90 dní odo
dňa splnenia oboch týchto podmienok.
Tovar skladom expedujeme nasledujúci
pracovný deň. Tovar na externom sklade v SR expedujeme zvyčajne do 3 pracovných
dní. Tovar na objednávku zo zahraničia zvyčajne do 14 pracovných dní (pri
objednávkach na zákazku to môže byť aj dlhšie podľa dostupnosti).
7.2.Miestom dodania objednaného
produktu je adresa uvedená Kupujúcim v objednávke.
7.3.Dodanie produktu Predávajúci
uskutoční vlastnými prostriedkami k rukám Kupujúceho (alebo Kupujúcim
splnomocnenej osobe na prevzatie produktu), alebo prostredníctvom tretích osôb
(prepravných a zásielkových spoločností).
7.4.Dodanie produktu je uskutočnené
jeho prevzatím Kupujúcim (alebo Kupujúcim splnomocnenej osobe na prevzatie
produktu).
7.5.Predávajúci môže zaslať tovar ktorý je okamžite dostupný
Kupujúcemu a zvyšnú časť objednávky doručí dodatočne v lehote, ktorá je
v súlade s lehotou doručenia podľa týchto VOP, avšak len za
predpokladu, že Kupujúcemu týmto konaním Predávajúceho nevzniknú žiadne
dodatočné náklady, a len v prípade ak stým Kupujúci súhlasí.
7.6.Predávajúci
je povinný dodať produkty Kupujúcemu v objednanom množstve a kvalite
spolu s daňovými dokladmi, ktoré sa vzťahujú k objednávke,
a inými dokladmi, ak existujú a sú typické pre dané produkty prípadne
služby.
VIII. Prechod vlastníckeho práva
8.1.Vlastnícke právo k predanej veci a nebezpečenstvo náhodnej skazy,
náhodného zhoršenia a straty veci prechádza na Kupujúceho okamihom dodania.
IX. Spôsoby platby
9.1. Za tovar a služby na Webovom
sídle Predávajúceho môžete platiť týmito spôsobmi:
9.1.1.platba
formou dobierky – cena 1 Eur
9.1.2.platba
bankovou kartou prostredníctvom platobnej brány Besteron
- cena 0 Eur
9.1.3.platba
pri osobnom prevzatí - cena 0 Eur
9.1.4.platba
vkladom, alebo prevodom na účet Predávajúceho – cena 0 Eur
9.1.5.platba na základe zálohovej faktúry – vopred, tovar
bude expedovaní po prijatí peňažných prostriedkov na náš účet - cena 0 Eur
X. Prepravné – spôsoby dopravy produktov a cena za ich
dopravu
10.1.V
kúpnej cene tovarov, alebo služieb nie sú zahrnuté dopravné náklady, ani iné
náklady súvisiace s dodaním produktov
10.2. Spôsoby dopravy a cena za
dopravu objednaných produktov:
10.2.1. Formy Dopravy:
10.2.1.1.
Odber na výdajnom mieste Služba Packeta
10.2.1.2.Kuriérska
služba
10.2.1.3.Osobný
odber.
10.2.2.Ceny za Dopravu:
10.2.2.1.Cena za dopravu prostredníctvom Odber na výdajnom
mieste Služba Packeta:
Cena v prípade doručenia na odberné miesto v SR – 3,90 Eur
Cena v prípade doručenia na odberné miesto v HU, PL, CZ, AT,
DE – 4,90 Eur
10.2.2.2.Cena za dopravu prostredníctvom kuriérskej služby:
Cena v prípade doručenia na adresu v SR – 4 Eur
10.2.2.3.Cena v prípade osobného odberu JOBIZ s.r.o. – cena
0 Eur
7.2.V prípade ak celková kúpna cena produktov v jednej
objednávke Kupujúceho je vyššia ako suma 99 Eur, cena za akúkoľvek zvolenú
formu dopravy je 0 Eur.
XI. Odstúpenie Kupujúceho od kúpnej
zmluvy bez uvedenia dôvodu
11.1.Spotrebiteľ má
právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa čl.
XII bod. 12.1 až 12.3 týchto VOP okrem zmluvy, ktorej predmetom je:
11.2.Poskytnutie služby,
ak došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie
služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným
súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že
vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí
služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
11.3.Dodanie alebo
poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu,
ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty
na odstúpenie od zmluvy,
11.4.Dodanie tovaru
vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
11.5.Dodanie tovaru,
ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
11.6.Dodanie tovaru
uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany
zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
11.7.Dodanie tovaru,
ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným
tovarom,
11.8.Dodanie
alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy,
pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od
pohybu cien na trhu, ktoré obchodník nemôže ovplyvniť,
11.9.Vykonanie
naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú
spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej
predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu,
ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie
opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u
spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
11.10.Dodanie zvukových
záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom
obale, ktorý bol po dodaní porušený,
11.11.Dodanie
periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
11.12.Tovar zakúpený na
verejnej dražbe,
11.13.Poskytnutie
ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom
automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb
súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník
poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej
lehote,
11.14.Dodanie digitálneho
obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak dodávanie
digitálneho obsahu začalo a spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím
dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy,
vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na
odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol
spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) Zákon č. 108/2024 Z. z.
o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení,
ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
XII.
Uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka
12.1.Spotrebiteľ môže
odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov obchodníka do
a)14 dní odo dňa
prevzatia tovaru
spotrebiteľom podľa bodu 12.4.
uzavretia zmluvy,
ktorej predmetom je poskytnutie služby,
uzavretia zmluvy o dodávaní
vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, a
zmluvy o dodávke a odbere tepla,
uzavretia zmluvy o
dodaní digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči,
b)30 dní odo dňa
uzavretia zmluvy pri nevyžiadanej návšteve alebo v súvislosti s ňou alebo na
predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou.
12.2.Ak obchodník
poskytol spotrebiteľovi osobitné informácie ohľadom poučenia o práve
spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy pri zmluve uzavretej na diaľku a zmluve uzavretej
mimo prevádzkových priestorov obchodníka až dodatočne, najneskôr však do 12
mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 12.1.,
môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do
a)14 dní odo dňa, keď
obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa
12.1., písm. a), alebo
b)30 dní odo dňa, keď
obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa
odseku 12.1 písm. b).
12.3.Ak obchodník
neposkytol spotrebiteľovi osobitné informácie ohľadom poučenia o práve
spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy pri zmluve uzavretej na diaľku a zmluve
uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka ani podľa bodu odseku 12.2,
spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do 12 mesiacov od uplynutia
lehoty podľa odseku 12.1.
12.4.Tovar sa považuje
za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia
osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
a)tovary objednané
spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru,
ktorý bol dodaný ako posledný,
b)dodáva tovar pozostávajúci
z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo
posledného kusu,
c)tovar dodáva
opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.
12.5.Spotrebiteľ môže
odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj
pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
12.6.Spotrebiteľ môže
uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka v listinnej podobe alebo v
podobe zápisu na inom trvanlivom médiu a ak bola zmluva uzavretá ústne, na
uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek
jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa, ktoré vyjadruje vôľu
spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“).
Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.
12.7.Lehota na
odstúpenie od zmluvy podľa odsekov 12.1. až 12.3. sa považuje za zachovanú, ak
spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od
zmluvy obchodníkovi.
12.8.Spotrebiteľ môže
odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak
obchodník na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov obchodníka dodal alebo poskytol viacero produktov.
12.9.Dôkazné bremeno o
uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ.
XIII. Práva a
povinnosti spotrebiteľa po odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka
13.1.Spotrebiteľ je
povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od
zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa bodu 12.1
zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar obchodníkovi alebo osobe určenej
obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar
vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej
vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi
najneskôr v posledný deň lehoty.
13.2.Pri odstúpení od
zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov obchodníka podľa bodu 12.1. znáša spotrebiteľ len náklady na
vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie
tovaru; to neplatí, ak obchodník súhlasil, že náklady bude znášať sám, alebo ak
obchodník nesplnil informačnú povinnosť, teda ak obchodník neposkytol
spotrebiteľovi osobitné informácie ohľadom poučenia o práve spotrebiteľa
odstúpiť od zmluvy pri zmluve uzavretej na diaľku a zmluve uzavretej mimo
prevádzkových priestorov obchodníka
13.3.Spotrebiteľ
zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s
tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a
funkčnosti tovaru; to neplatí, ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa
§ 15 ods. 1 písm. f) Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a
doplnení niektorých zákonov v platnom znení.
13.4.Spotrebiteľ je
povinný uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa
doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, ak spotrebiteľ podľa § 19 ods. 1 Zákona
č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých
zákonov v platnom znení odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je
poskytnutie služby, dodávanie vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme
alebo v určenom množstve, alebo dodanie tepla, a pred začatím poskytovania
plnenia udelil výslovný súhlas podľa § 17 ods. 10 písm. c) Zákona č. 108/2024
Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom
znení. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe
celkovej ceny dohodnutej v zmluve. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa
vypočíta na základe trhovej ceny poskytnutého plnenia, ak je celková cena
dohodnutá v zmluve nadhodnotená.
13.5.Spotrebiteľovi z
uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa 11.1. nevznikajú okrem
povinností podľa bodov 13.1., 13.3. až 13.5. a povinnosti uhradiť dodatočné
náklady podľa bodu 14.3. žiadne ďalšie povinnosti alebo náklady.
XIV. Práva a
povinnosti obchodníka po odstúpení spotrebiteľa od zmluvy uzavretej na diaľku a
od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka
14.1.Obchodník je
povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť
spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v
súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových
priestorov obchodníka alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu,
dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.
14.2.Obchodník je
povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby podľa odseku bodu 14.1. v rozsahu
zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy
uzavretej na diaľku alebo od celej zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov obchodníka. Obchodník nemôže účtovať spotrebiteľovi dodatočné
náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.
14.3.Obchodník nie je
povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne
zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný
obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie,
ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania
ponúkaný obchodníkom.
14.4.Obchodník nemôže
požadovať od spotrebiteľa úhradu nákladov za
a)poskytnutie služby,
dodanie vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom
množstve, alebo za dodanie tepla počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy
podľa bodov 12.1. až 12.3. bez ohľadu na rozsah poskytnutého plnenia, ak:
obchodník neposkytol
spotrebiteľovi informácie podľa § 15 ods. 1 písm. f) alebo písm. h) Zákon č. 108/2024 Z. z.
o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení,
alebo
spotrebiteľ neudelil
obchodníkovi výslovný súhlas so začatím poskytovania služby alebo dodávania
vody alebo tepla podľa § 17 ods. 10 písm. c) Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a
o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení,
b)úplné alebo čiastočné
dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči,
ak:
spotrebiteľ neudelil
obchodníkovi výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu podľa § 17
ods. 10 písm. c) Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a
doplnení niektorých zákonov v platnom znení,
spotrebiteľ nevyhlásil,
že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu podľa prvého bodu stráca
právo na odstúpenie od zmluvy, alebo
obchodník neposkytol
spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) Zákon č. 108/2024 Z. z.
o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.
14.5.Obchodník nie je
povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej
mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru,
vrátiť spotrebiteľovi platby podľa bodu 14.1. pred tým, ako mu je tovar
doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi,
ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním
určenej osoby.
14.6.Obchodník je
povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa bodu 14.1. rovnakým spôsobom, aký
použil spotrebiteľ pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo obchodníka
dohodnúť sa so spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v
súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
14.7.Obchodník je
povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na vlastné náklady v lehote podľa odseku
14.1., ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka
bol tovar dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy a s prihliadnutím
na povahu tovaru nie je možné tovar odoslať späť obchodníkovi poštou.
14.8.Jednostranné
započítanie pohľadávok obchodníka a spotrebiteľa, ktoré vzniknú odstúpením od
zmluvy podľa bodu 11.1., sa zakazuje.
XV.Orgán dozoru
15.1.Príslušným orgánom vykonávajúci dozor nad zákonnosťou v
oblasti ochrany spotrebiteľa je:
Inšpektorát Slovenskej obchodnej
inšpekcie
so sídlom v Trnave pre Trnavský kraj
Trhová 243/2 917 01 Trnava
Slovenská republika
Kontakt:
tel. č.: 033/551 26 56
e-mail: tt@soi.sk
webový odkaz na podávanie podnetov: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi
XVI. Alternatívne riešenie sporov
16.1.V prípade, že spotrebiteľ nie
je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa
domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, Kupujúci má právo obrátiť sa na Predávajúceho
so žiadosťou o nápravu. Ak Predávajúci na žiadosť spotrebiteľa podľa
predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v
lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, spotrebiteľ má právo
podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12
zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom
znení. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Predávajúcim
je Slovenská obchodná inšpekcia (kontakt nájdete https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi), alebo iná príslušná oprávnená
právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov
vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na
stránke http://www.mhsr.sk/, alebo priamo na stránke https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý
z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Spotrebiteľ
môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu
použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej
stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/, alebo priamo na internetovej stránke https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Alternatívne riešenie sporov môže
využiť len Kupujúci, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy vystupuje
v postavení spotrebiteľa. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi
spotrebiteľom a Predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo
súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka
len zmlúv uzatvorených na diaľku. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže
návrh odmietnuť, ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20 eur. Subjekt
ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho
riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
Všetky ďalšie informácie ohľadne
alternatívneho riešenia sporov medzi Predávajúcim a Kupujúcim –
spotrebiteľom vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy ako spotrebiteľskej zmluvy
alebo súvisiacich s Kúpnou zmluvou ako spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené
na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone
č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom
znení.
XVII. Doplňujúce ustanovenia
17.1.Predávajúci neuzatvorí kúpnu
zmluvu ani nevykoná predaj, sprostredkovanie, alebo dodanie alkoholických nápojov
/výrobkov/, tabakových výrobkov a ďalších výrobkov osobám (Kupujúcim),
ktoré v momente uzatvorenia kúpno-predajnej zmluvy nedovŕšili vek 18
rokov, a ktorých predaj je osobám mladším ako 18 rokov zakázaný, a to
v zmysle a v súlade s platnými a účinnými právnymi predpismi
Slovenskej republiky. V nadväznosti na uvedené, Predávajúci overí splnenie
podmienky dovŕšenia veku 18 rokov Kupujúceho, kontrolou veku prostredníctvom
dokladu totožnosti Kupujúceho /občiansky preukaz, alebo pas/, a to pri
odovzdávaní objednávky do rúk Kupujúceho. Uvedené Predávajúci vykoná
prostredníctvom poverenej osoby, ktorý objednávku Kupujúcemu má doručiť.
V prípade ak Kupujúci nedovŕšil vek 18 rokov, prípadne ak Kupujúci
nepreukáže, alebo odmietne preukázať svoj vek, Predávajúci objednávku
Kupujúcemu neodovzdá a kúpna zmluva zanikne.
XVIII. Informácie o prijatých
kódexoch
18.1.Obchodník informuje spotrebiteľov
že neexistujú žiadne špeciálne príslušné kódexy správania, ku ktorým sa Predávajúci
zaviazal k ich dodržiavaniu, pričom kódexom správania sa rozumie dohoda, alebo
súbor pravidiel, ktoré vymedzujú správanie Predávajúceho, ktorý sa zaviazal dodržiavať
tento kódex správania vo vzťahu k jednej alebo viacerým osobitným obchodným praktikám,
alebo obchodným odvetviam, ak tieto nie sú ustanovené zákonom, alebo iným
právnym predpisom alebo opatrením orgánu verejnej správy, ktoré sa Predávajúci
zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže spotrebiteľ s nimi oboznámiť,
alebo získať ich znenie.
XIX. Hodnotenie produktov
spotrebiteľmi
19.1.Obchodník nevykonáva kontrolu
a obmedzovanie hodnotenia produktov len na osoby, ktoré produkt
u obchodníka zakúpili.
XX. Záverečné ustanovenia
20.1.Predávajúci
si vyhradzuje právo na zmenu Všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť
písomného oznámenia zmeny Všeobecných obchodných podmienok je splnená jeho
umiestnením na Webovom sídle Predávajúceho. V prípade zmeny vo Všeobecných
obchodných podmienkach, vzťah medzi Kupujúcim a Predávajúcim sa riadi podľa
Všeobecných obchodných podmienok platných a účinných pri uzatvorení
Kúpno-predajnej zmluvy, a to až do momentu jej zániku.
20.2.Tieto Všeobecné obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú
súčasť Reklamačného poriadku a Zásad a poučenia o ochrane osobných
údajov tohto Webového sídla. Dokumenty - Reklamačný poriadok a Zásady a
poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla sú zverejnené na
doméne Webového sídla Predávajúceho.
20.3.Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť
a účinnosť ich zverejnením na Webovom sídle Predávajúceho dňa 01.07.2024
Tento eshop
je certifikovaný http://www.pravoeshopov.sk